In life, ALLAH doesn't give you the person you want, instead he gives you the person you need... to love you... hurt you and teach you the real meaning of life... =)

Tuesday, November 23, 2010

saya dan Klinik


Apa khabar para readers dan followers sekalian? Diharapkan sihat walafiat lah yer hendaknya. Kalau ada yang rasa sengal-sengal badan, sakit-sakit urat, demam tak kebah-kebah, bawak-bawaklah diri tuh ke klinik yer. Musim-musim denggi sekarang ni bahaya, haruslah sentiasa berwaspada. Ececeh, pandai pulak nasihat kat orang, diri sendiri tuh? Errr... Hehe...


Berikutan oleh 'sakit-sakit puan' yang saya alami seperti yang telah saya ceritakan pada entry yang sebelum ni, lantas ibu, merangkap mama saya yang tersayang telah membawa saya ke klinik bagi menjalani pemeriksaan lanjut virus apakah yang telah menular ke dalam badan saya ini. ^__^


Kalau korang-korang semua nak taw, saya ni lah orang yang paling liat sekali nak pergi jumpa doktor. Ehehe. Macam-macam alasan yang keluar kalau parents suruh pergi jumpa doktor. Bayangkan dah dekat seminggu sakit-sakit barulah terbukak hati ni nak pergi jumpa doktor, alkisahnya sebab dah 3 4 hari tak lena tidur malam. Bukannya apa, saya takut nak dengar manalah taw tetiba doktor tuh cakap awak menghidap sejenis penyakit yang kronik yang padahal selama ni kita ingat demam biasa-biasa jer. Plus lak awak hanya boleh hidup beberapa bulan je lagi. Tak ke naya gitu? Eden ni tak kawen lagi hah. Nak jugak merasa ada baby ramainya sepasukan bola. Teheee.


Jadi, hari tu pagi-pagi lagi dah keluar rumah bertemankan mama dan adik gurl untuk pergi ke klinik. Sesampainya disana macam biasalah, prosedur mendaftarkan diri. Disebabkan oleh musim denggi yang semakin berleluasa sekarang ni saya diminta untuk menjalani pemeriksaan darah. Dah lama tak kena cucuk jarum, seriau pulak rasa nak kena cucuk. Nasib baiklah doktor tuh hensem. Hehehe (gelak gatal).


Setelah darah saya diperiksa di makmal surprisingly, doktor cakap platlet darah putih saya sangat rendah daripada normal dan ini adalah satu petanda yang tidak bagus. Oh tidak! Jadi dia pesan kat saya supaya banyakkan minum air masak atau air 100plus. Alhamdulillah, nasib baiklah bukan sakit yang kronik jadi haruslah rajinkan diri makan ubat kalau nak cepat sembuh. =)


Kenapa eh saya kerap jatuh sakit sekarang ni, adakah antibodi saya semakin lemah? =(

No comments: