In life, ALLAH doesn't give you the person you want, instead he gives you the person you need... to love you... hurt you and teach you the real meaning of life... =)

Saturday, October 20, 2012

Gigi Besi


Sebulan yang lepas bila papa tanya saya " Angah, betul ke angah nak pakai braces nih ? Saya dengan yakinnya menjawab " Betul lah pa. Angah betul-betul dah tekad dah nih. Dah lama dah mengidam nih. Moh ler kita " Kehkeh. Excited betul jawapannya.



Tapi bila tadi sesampainya di klinik, saya mula terfikir " Betul ke apa yang aku buat nih ? Dah bersedia ke aku ? Takkan menyesal ke nih ? " Sebabnya, ramai yang cakap nak pasang braces nih rasa dia sakit sikit. Rasa sakit dia tuh lebih sikit dari rasa sakit time cabut gigi. Ohmai ~ Seram sejuk dah tangan nih. Kalau tengah-tengah doktor nak pasang braces tuh then rasa sakit, cabut lari, boleh tak ? >.<



Tapi syukur Alhamdulillah, hati ini masih kental beb. Sakit tuh masa mula-mula je, masa dia buat scaling sebab rasa dia ngilu and gusi pulak mula berdarah. Tapi the time dia nak pasangkan braces tuh, sikit pun tak rasa sakit. Alhamdulillah, alhamdulillah. Cuma rasa sengal-sengal gigi jelah time dia nak adjust dawai besi tuh kat gigi kita. And after 1 hour inside, I'm done ! Nak pasang besi tuh takde lah amik masa yang lama sangat pun. Just sebab dia ada tempek gam ( untuk lekatkan besi ) sikit kat gigi kita and amik masa sikit lah nak kasi gam tuh kering sikit and bagi besi tuh betul-betul kuat melekat kat gigi kita.



Lepas dari siap pasang braces tuh, saya siap pergi singgah pasar malam lagi. Jalan-jalan cari sayur. Hebak tak saya ? Hebak tak ? Hihi..



Dan saya dapat toothbrush yang baruuu ! Katanya berus gigi ni special sikit untuk orang-orang yang pakai baces nih. Tapi saya tengok, macam samaaa je dengan apa yang saya pakai sekarang nih. Hurmm ~


Dan ini adalah orthodontic wax. Ni kira pakai untuk protection lah, nak elakkan dari mulut kita nih terkena ulser time pakai braces tuh.


Dan macam biasa, sedikit ubat-ubatan.


Hah, mesti korang tertanya-tanya kan, mana gambar gadis berimej baru nih ? Hehe. Maaflah yer. Diri ini masih belum mempunyai keyakinan yang tinggi lagi untuk letak gambar sendiri. Sebabnya, dah rasa macam alien pulak hah tengok muka sendiri nih banyak-banyak kali kat depan cermin. Hihi. Next time, maybe. Sepraisss ! Kehkeh..

No comments: